فایل ورد موقعيت هاي كاهش دهنده انگيزش، راهبردهاي خود نظم ده و پيشرفت تحصيلي

لینک دانلود

 فایل ورد موقعيت هاي كاهش دهنده انگيزش، راهبردهاي خود نظم ده و پيشرفت تحصيلي دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد موقعيت هاي كاهش دهنده انگيزش، راهبردهاي خود نظم ده و پيشرفت تحصيلي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد موقعيت هاي كاهش دهنده انگيزش، راهبردهاي خود نظم ده و پيشرفت تحصيلي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد موقعيت هاي كاهش دهنده انگيزش، راهبردهاي خود نظم ده و پيشرفت تحصيلي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز

تعداد صفحات :14

هدف از این پژوهش، بررسی رابطه راهبردهای خود نظم ده یاد گیری (بر اساس الگوهای ولترز، 1998) و پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. در این زمینه، به سه پرسش تحقیقاتی پرداخته شد: 1. دانشجویان از چه نوع راهبردهایی برای خود نظم دهی به مشکلات انگیزشی استفاده می کنند؟ 2. آیا استفاده از این راهبردها وابسته به موقعیت های آموزشی است؟3. رابطه خود نظم دهی های شناختی، فرا شناختی، ارادی و پیشرفت تحصیلی چگونه است؟ در این تحقیق، تعداد 184 داوطلب دانشجو (98 دختر و 86 پسر) ثبت نام شده، در سه گروه درس رشد که توسط یک مدرس ارایه می گردید، شرکت نمود. دانشجویان در چهار موقعیت مشکل زای آموزشی که موجب کاهش انگیزش می شود، قرار گرفتند. سپس از آنها خواسته شد تا راهبردهایی که آنها در موقعیت ها به کار می گیرند تا همچنان به تلاش خود ادامه دهند و موفق شوند را نام ببرند. نتایج نشان داد که دانشجویان متناسب با نوع مشکل از راهبردهایی استفاده می کنند موجب خود نظم دهی یادگیری آنان در آن موقعیت خاص گردد. نتایج همچنین نشان داد که انگیزش های درونی یا ذاتی به شکلی مثبت فرآیندهای شناختی و پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می نماید، در حالی که انگیزش های عمل کردی روابطی منفی با هر دو عامل یاد شده دارد. از مجموعه راهبرد های شناختی و فراشناختی در دو سطح ساده پیچیده، تنها راهبرد تمرین و تکرار بود که توانست پیشرفت تحصیلی را پیش بینی نماید. پژوهش در انتها با چند پیش نهاد آموزشی خاتمه می یابد.
كلید واژه: انگیزش، راهبردهای خود نظام ده، ولترز، پیشرفت تحصیلی

توضیحات بیشتر