فایل ورد ارزيابي مهارت هاي مديريتي مديران پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي به منظور تعيين اهداف آموزشي

لینک دانلود

فایل ورد ارزيابي مهارت هاي مديريتي مديران پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي به منظور تعيين اهداف آموزشي دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد ارزيابي مهارت هاي مديريتي مديران پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي به منظور تعيين اهداف آموزشي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد ارزيابي مهارت هاي مديريتي مديران پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي به منظور تعيين اهداف آموزشي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد ارزيابي مهارت هاي مديريتي مديران پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي به منظور تعيين اهداف آموزشي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکي گيلان

تعداد صفحات :14

مقدمه: مدیریت موثر پژوهش دانشگاه‎ها مستلزم داشتن مهارت‎های مدیریتی است. هدف: این مطالعه با هدف ارزیابی مهارت‎های مدیریتی مدیران پژوهشی دانشگاه‎های علوم پزشكی كشور و به منظور تعیین اهداف آموزشی این گروه انجام گردید.مواد و روش ها: در یك مطالعه توصیفی برای 78 نفر معاونان و مدیران پژوهشی 39 دانشگاه علوم پزشكی كشور پرسشنامه‎های خود ایفا ارسال شد؛ و در مجموع پاسخ 50 پرسشنامه دریافت گردید. این پرسشنامه شامل اندازه‎گیری مهارت‎های فنی، ادراكی و طراحی و انسانی بود كه با 5 درجه بسیار زیاد، زیاد، متوسط، كم و بسیار كم دسته‌بندی شد.مهارت‎های فنی شامل 21 پرسش در 3 گروه مهارت‎های متدلوژیك، تكنولوژیك و اداری مالی، مهارت‎های ادراكی و طراحی شامل 11 پرسش، و مهارت‎های انسانی شامل 8 پرسش دسته‎بندی گردید. همچنین مقدار صرف وقت و انگیزه مدیران نیز پرسش شد. نتایج: در مجموع حدود 60% مدیران مهارت‎های مدیریتی خود را زیاد و 40% متوسط یا كمتر ارزیابی نمودند. مهارت‏‎های متدلوژیك؛ شامل پژوهش‎های كیفی، تجزیه و تحلیل داده‎ها، منابع اطلاعات از ضعف بیشتری برخوردار بودند: در مورد مهارت‎های اداری و مالی، نیاز آنان به بودجه‎بندی و مقررات مالی بیش از سایر موارد بود. مهارت‎های ادراكی و طراحی، نگرش سیستمی ، طراحی و طرح‎ریزی، تحلیل موقعیت و آینده‎نگری از نقاط ضعف حدود 74 % مدیران بود. در مورد مهارت‎های انسانی، 86 % مدیران در جلب مشاركت مردم، 64% آنها در همكاری بین سنجشی و 52% در شیوه اجرای بحث گروهی ضعف داشتند.مدیران بیشترین وقت خود را صرف مهارت‎های متدلوژیك در سازمان می‌نمودند (7/35%) و به ترتیب مهارت‌های ادراكی (4/22%)، اداری و مالی (4/15%)، انسانی (5/14%)، تكنولوژیك(11.8%) ، در رده‌های بعد قرار داشتند. همچنین علایق شخصی با 7/39% بیشترین تاثیر را در انگیزه مدیران پژوهش برای كار داشت، وظایف سازمانی با 8/26% پس از آن قرار داشت.نتیجه‌گیری: مهارت‎های مدیران پژوهشی دانشگاه‎ها در موارد متدلوژیك، تكنولوژیك، اداری و مالی، ادراكی و طراحی و انسانی براساس نتایج مطالعه باید در قالب برنامه‎های آموزشی تقویت گردد. بنابراین اهداف آموزشی ضروری در پایان مقاله آمده است.
كلید واژه: دانشگاه ها، مدیران پژوهشی، مهارت ‌های مدیریتی

توضیحات بیشتر